Zapobieganie cellulitowi

Prawdą jest, że cellulitowi można zapobiec. Tkanka tłuszczowa nie osłabnie, jeżeli zadbamy o siebie i będziemy odżywiać się w odpowiedni sposób. By zapobiec krępującemu problemowi należy tak skomponować dietę, by zapewnić organizmowi równowagę kwasowo – zasadową. Takie menu sprawi, że odciążymy nasze ciało, na które zbyt duża ilość kwasów ma negatywny wpływ. Co więc jeść? By dostarczyć ustrojowi takich produktów spożywczych, będących źródłem zasad. Ponieważ tylko wtedy zmniejszymy niekorzystne dla nas działanie kwasów. W codziennej diecie nie powinno zabraknąć takich produktów jak: mleko, ziemniaki, warzywa, owoce (suszone i mrożone), grzyby, jajka, zioła przyprawowe, soja i jej przetwory, warzywa korzeniowe a także herbatki ziołowe (sprawdzi się też herbata zielona i czerwona).

Zacznij też unikać produktów dostarczających kwasów, są między innymi: drób, mięso, kiełbasa, warzywa strączkowe, orzeszki ziemne, musztarda, ocet, cukier, czerwona kapusta, słodycze, napoje gazowane, alkohol. Tych produktów staraj się unikać lub spożywaj je razem z towarzystwem produktów zasadowych. Pij dużo wody, możesz jeść orzechy. Zacznij jadać regularne posiłki. Specjaliści żywienia są zdania, że wskazane jest jedzenie większej liczby posiłków, ale mniejszych porcji. Przez to pokarm będzie szybciej trawiony. Dobrym nawykiem byłoby zrezygnowanie z podjadania. A jeżeli już dopadnie nas głód, sięgnijmy po nieszkodliwe przekąskami. Mogą to być na przykład rodzynki, daktyle, suszone morele, rzodkiewki czy jogurt.

W zapobieganiu cellulitu pomocne okażą się też specjalne tabletki. Zwykle te preparaty zawierają wyciągi z roślin – cytrusów, alg morskich czy zielonej herbaty. Możemy w ich składzie również znaleźć kwasy Omega i witaminy lub związki, skutecznie wspomagające procesy spalania tłuszczu, to jest L-karnitynę czy kwas linolowy. Takie specyfiki uszczelniają i wzmacniają naczynia krwionośne i limfatyczne, poprawiają krążenie i przyspieszają proces redukcji tkanki tłuszczowej. W zapobieganiu ważny jest też ruch, zatem uprawiaj sport. Możesz biegać, skakać na skakance albo pływać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *