Ćwiczenia na cellulit

Już po wakacjach. Strój kąpielowy, krótkie spodenki i spódniczki odejdą na razie w zapomnienie. Ale nie na długo, bo kolejne wakacje już za niedługo. Ale tymczasem można by zaszaleć i w ten jesienny czas nieco poćwiczyć, by spoglądać później z wyższością na zazdrosne spojrzenia innych kobiet. Ćwiczenia na cellulit nie są trudne, czy specjalnie wymagające. Wystarczy trochę czasu i trochę więcej chęci. Sportem sprawiającym zwykle najmniej problemu jest spacer. Co najmniej godzina dziennie poprawia pracę układu krążenia. Szybki marsz – może trwać krócej niż spacer, jednak nie jest zalecany osobom o znikomej aktywności fizycznej. Najlepiej najpierw przyzwyczaić organizm do zwiększonej aktywności.

Pływanie – zmusza do wysiłku wszystkie partie mięśni, pływanie jest konieczne, ale w kilku stylach. Jazda na rowerze – toż, to czysta przyjemność! Nawet stacjonarnym, bo telewizję oglądać można. Bieganie – najlepiej jest zaczynać od krótkich dystansów, by zwiększać je stopniowo i przyzwyczajać do wysiłku mięśnie nóg. Bieg to nie wyścig! Efekty będą lepsze, gdy mięśnie ud będą poruszać się częściej, nie szybciej! By zredukować cellulit należy wzmocnić mięśnie. Pomarańczowa skórka lubi sytuować się na udach, biodrach, pośladkach i brzuchu, więc regularne ćwiczenia tych partii mięśni skutecznie nam pomogą.

Ćwiczenia na biodra: Pozycja wyjściowa: stań na lewej nodze i oprzyj lewą rękę na podparciu krzesła. Kolano lekko ugnij, rozluźnij ramiona. Unoś powoli i opuszczaj prawą nogę. Patrz przed siebie i trzymaj się prosto. Powtórz dziesięć razy i zmień nogę.

Ćwiczenia na pośladki: Pozycja wyjściowa: klęknij na kolanach, a rękoma oprzyj się na podłodze. Unoś powoli i zamiennie prawą i lewą nogę. Przytrzymaj w górze około 4 sekund. Powtórz 10 razy. Ćwiczenia na brzuch: Pozycja wyjściowa: połóż się na plecach, lekko ugnij nogi, stopy rozstawione na szerokość bioder oprzyj na ziemi. Ręce skrzyżuj na piersi, a dłonie połóż na barkach. W czasie wydechu unieś głowę i barki trochę ponad podłogę, utrzymaj napięcie przez około 4 sekundy. Zrób wydech i opuść górną część ciała (oprócz głowy) na podłogę. Wykonaj 8 powtórzeń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *